A BAHART az alábbi tájékoztatást adja a koronavírus okozta vészhelyzettel kapcsolatos aktuális intézkedéseiről:
HU EN DE

Információk bérlőknek

 

A BAHART Ügyfélközpont elérhetőségei vitorlás Bérlőink és Ügyfeleink részére

 

BAHART Ügyfélközpont

Tel.: +36 84 310 050 /3. menüpont (munkanapokon 8.00 és 16.00 között)

E-mail: marina@bahart.hu

Levelezési címünk: Balatoni Hajózási Zrt. Vitorláskikötői Üzletág, 8600 Siófok, Krúdy sétány 2.

 

SZEMÉLYES ÜGYFÉLFOGADÁSI REND 

Tisztelt Ügyfeleink!

A koronavírus magyarországi megjelenésére való tekintettel – szem előtt tartva mindannyiunk egészségének megőrzését – a BAHART Ügyfélközpontban a személyes ügyfélfogadás átmenetileg szünetel. Kérjük, hogy az ügyintézésben a telefonos és az e-mailes kommunikációt szíveskedjetek választani. Munkatársaink továbbra is elérhetők a 06 84 310 050-es telefonszámon, illetve az ugyfelszolgalat@bahart.hu és a marina@bahart.hu e-mail címen.

Megértéseteket és együttműködéseteket köszönjük!

 

 


Vitorláskikötők nyitásával kapcsolatos tájékoztatás

A Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART) a vitorláskikötőinek 2020. március 30-ai nyitásával kapcsolatban az alábbi hivatalos közleményt adja ki.

A BAHART minden – a közlemény kiadásakor (2020.03.27.) – hatályban lévő központi kormányzati intézkedésnek és rendelkezésnek, valamint a Felek között megkötött kétoldalú szerződésekben vállalt kötelezettségeknek is megfelel, a fokozott biztonsági intézkedések bevezetésével, a vitorláshely bérlők elvárható együttműködése mellett.

A kormány kijárási korlátozásról szóló rendelete (71/2020 (III.27) továbbra sem tiltja, korlátozza a vitorláskikötők üzemeltetését, így Társaságunknak – az elvárható óvintézkedések betartása mellett – eleget kell tennie szerződéses kötelezettségeinek. Vitorláskikötőink ennek megfelelően nyitnak ki a többi nem BAHART üzemeltetésében álló balatoni vitorláskikötőhöz hasonlóan. A kétoldalú szerződés a Bérlőinket is kötelezi, mind a bérleti díjak, mind az egyéb feltételek vonatkozásában, amellett, hogy Bérlőink és természetesen saját munkavállalóink egészségének védelme érdekében most a megszokottakhoz képest szigorúbb szabályokat kellett bevezetnünk.

Az aktuális központi ajánlásoknak megfelelően Társaságunk felhívja a figyelmet arra, hogy a megbetegedés megelőzésének leghatékonyabb módja, hogy aki teheti, egyelőre otthon marad. A hivatkozott kormányrendelet értelmében ugyanakkor nem korlátozhatjuk Bérlőinket a tulajdonukhoz való hozzáférésben, és a rendeletben foglaltak betartásával szabadidős tevékenység folytatásában.

Bérlőink a vitorláskikötőinket azzal a feltétellel kereshetik fel, hogy a kikötőbe történő belépéssel magukra nézve kötelező érvénnyel elfogadják és tudomásul veszik a mindenkori központi kormányzati intézkedésekben és a BAHART által jelzett biztonsági intézkedésekben foglaltakat!

Társaságunk folyamatosan nyomon követi a válsághelyzettel kapcsolatos központi intézkedéseket, és amennyiben fent leírtakban bármilyen változás állna elő, akkor annak megfelelően módosítani fogja saját intézkedéseit, és a lehető legrövidebb időn belül tájékoztatja Bérlőit a tudnivalókról, teendőkről!

A vitorláshelyek rendelkezésre bocsátása kizárólag a megkötött (aláírva visszaküldött) kikötőhasználati szerződés és a szerződésben rögzített díjak ÁSZF szerinti megfizetése esetén garantálható 2020. évben. Bérlői felvetésre jelezzük: bár megértjük a nehézségeket, a bérleti díjat csökkenteni, ill. fizetési haladékot biztosítani sajnos nem áll módunkban, mert a BAHART sajnos – hasonlóan sok más gazdasági társasághoz – súlyos gazdasági problémákkal áll szemben.

A BAHART külső támogatás nélkül működő gazdasági Társaság, amely a kialakult helyzetben – ahogy más vállalkozások is – súlyos veszteségekkel néz szembe, minden ágazatában. A kikötők fenntartásával kapcsolatos költségeinket a kisebb igénybevétel minimálisan érinti (éven át fizetendő munkabérek, fenntartási költségek, engedélyek, eszközállomány stb.), a szolgáltatásokat pedig szerződéses kötelezettségünknek megfelelően biztosítanunk kell.

A jelenlegi helyzetben mindent meg kell tennünk, hogy a Társaság működőképességét fenntartsuk, az elkerülhetetlen veszteségeket enyhítsük, és megőrizzük a munkahelyeket, ez ma – az egészségvédelmi óvintézkedéseket követően – a második legfontosabb feladatunk. Tesszük mindezt az előírások, ésszerű óvintézkedések betartása mellett, az érvényben lévő jogszabályok és szerződéses környezet figyelembevételével.

Kérjük, hogy a szolgáltatási díjakat bérlőink mindenképpen előzetesen rendezzék átutalással, postai befizetéssel. Helyszínen történő fizetéskor kérjük a készpénzhasználat mellőzését, helyette az érintésmentes módszerekkel történő fizetést részesítsék előnyben. A járványügyi kockázat csökkentésének érdekében kérjük használják bankkártyájukat. Kérjük Bérlőinket, hogy munkatársainkkal csökkentsék a személyes kontaktokat, és a kikötőmesteri irodába ne lépjenek be. Ennek elkerülése érdekében  intézkedtünk arról, hogy a bankkártya terminálok a kikötőmesteri irodán kívül is működjenek.

Tájékoztatjuk Bérlőinket, hogy a vitorláskikötők mosdóiban, zuhanyzóiban kézmosószerből és toalettpapírból a megfelelő készletek rendelkezésre állnak. Kérjük, hogy a jelenlegi helyzethez alkalmazkodva vegye igénybe mindenki a kikötő területét, az illemhelyeket, kerülve a csoportosulást, az egymás közötti távolságok betartásával.

Kérjük, hogy a hajókon történő felkészítési munkák során szintén fokozottan ügyeljenek a központi rendelkezések és javaslatok betartására.

Bérlőink ezzel kapcsolatos jelzéseit akceptálva a 2020.03.22-én kiküldött hírlevélben foglaltakat módosítottuk. Munkatársaink a kikötőben tárolt hajókon, a munkaidőn kívüli időszakokban, bérlőink megrendelésére ügyfélkontakttal járó munkát (ügyfél helyszíni jelenlétében) nem végezhetnek a korlátozások feloldásáig! Ugyanakkor a direkt ügyfélkapcsolattal nem járó munkákat, bérlői megrendelésre, munkaidőn kívül, a járványügyi kockázatok csökkentése miatt kiadott előírások szigorú betartásával kikötőmestereink továbbra is elvégezhetik.

Az ÁSZF IV./4. pontja alapján a kikötő területén karbantartási munkát a hajón, hajóágyon eddig is csak a kikötőmesterrel egyeztetett módon lehetett végezni, végeztetni. A jelenlegi rendkívüli helyzetben mindannyiunk közös érdeke, hogy csökkentsük a kikötőben a bérlői körön kívüli személyek belépését, mozgását, a járvány mielőbbi megfékezése érdekében. A hajókon külső személyek által, halasztást nem tűrő munkák végzése kizárólag a járványügyi kockázat csökkentése érdekében bevezetett intézkedések és előírások szigorú betartásával lehetséges a kikötő területén.

A válsághelyzet mindenkit sújt, így ahhoz, hogy a kikötők működése a jövőben is biztosítható legyen, és a Társaság ne kényszerüljön a szolgáltatás végleges megszüntetésére, tisztelettel kérünk mindenkit a megértésre és együttműködésre, amelyet ezúton is köszönünk!

 


Tájékoztató a daruzási szolgáltatásunkról

A kikötők nyitásával szinte egyidőben megkezdjük a parton lévő kishajók vízre daruzását is a korábbi évek gyakorlata alapján. A daruzási szolgáltatás részletezése előtt szeretnénk néhány információt adni a bedaruzás és a kikötőhelyek átvételének feltételeiről.

A daruzási munkák megkezdése előtt kikötőmester kollégáink ellenőrzik, hogy a kikötőhely bérleti szerződés aláírva visszaküldésre került Társaságunk részére és a bérleti díj megfizetése maradéktalanul megtörtént. Amennyiben ezek nem teljesültek, a daruzást nem fogják elvégezni, a hajót nem tehetik vízre. Amennyiben a bedaruzás, illetve a hajó vízre tétele nem Társaságunk által történik, a kikötőhelyre történő érkezéskor a fent írt ellenőrzést kollégáink szintén elvégzik, és amennyiben hiányosságot tapasztalnak, az érintett bérlő értesítése mellett Társaságunk napidíjat számít fel.

A kikötőhelyek átvételével egy időben kikötőmestereinktől átvehető a 2020. évre érvényes kikötői háromszög és parkoló matrica, illetve az internet szolgáltatás igénybevételhez szükséges kódot tartalmazó WIFI kártya. Ezúton is felhívjuk a figyelmét, hogy az ÁSZF 23. pontjában foglaltak értelmében a hajó vízre kerülésekor a bérlő köteles a kikötői háromszög matricát az árbócon, partról is jól látható helyre felragasztani.

 

Az alábbi táblázat tartalmazza a kikötőnként előre meghatározott daruzási napokat:

Alábbiakban tájékoztatjuk Önöket a 2020. tavaszi daruzási szolgáltatás igénybevételeinek feltételeiről, amely alapján kérjük segítsék munkánkat azzal, hogy a leírtak szerint vegyék igénybe daruzási szolgáltatásunkat, hogy a kiszolgálásuk minél gyorsabb és színvonalasabb lehessen!

A daruzási szolgáltatás igénybevételének menete:

1. Kérjük, vegye fel a kapcsolatot telefonon az adott BAHART kikötőben dolgozó kollégáinkkal, és az egyeztetés után foglalja le az Ön számára megfelelő, és munkatársunk által is elfogadott időpontot (hónap-nap-óra).

2. A Hajótulajdonos/Bérlő/Megbízottja a leegyeztetett időpontban jelenjen meg a kikötőben a daruzásra előkészített állapotú hajóval.

3. A kikötőmesterek az elvégzett munka alapján elkészítik a szolgáltatási jegyzőkönyvet, melyet a Hajótulajdonos/Bérlő/Megbízottja aláír, mellyel elismeri a szolgáltatás teljesítését.

4. Helyszíni fizetés esetén a már megszokott lehetőségek közül választva (Készpénz, bankkártya) egyenlítse ki a Kikötőmester által kiállított számlát. A kialakult járványügyi helyzet miatt kérjük a bankkártyás fizetést részesítse előnyben. Amennyiben az Ön kikötőhely bérleti szerződése tartalmazza a daruzási szolgáltatást, és a számla kiegyenlítésre is került, a szolgáltatás ellenértékével kapcsolatban a Bérlőnek további teendője nincs.

 

 

Szükség esetén 24 órával a lefoglalt daruzási időpontot megelőzően a hajótulajdonos a rendelkezésre álló szabad kapacitások függvényében módosíthatja az általa már korábban lefoglalt daruzás időpontját. Szélsőségesen viharos időjárás esetén BAHART jogosult részben-, vagy teljes mértékben lemondani a meghirdetett daruzási napot.

 

Kikötőmestereink elérhetőségei megtalálhatóak honlapunkon. A daruzási díjakról és további helyszínen igénybe vehető szolgáltatásaink díjairól IDE kattintva tájékozódhat.

 

 


Tisztelt Bérlőnk/Ügyfelünk!

A Társaságunkhoz beérkezett, aláírt szerződés alapján 2020. március 1-től állítjuk ki a számlát, amelyet postai úton küldünk meg. A szolgáltatási díjak befizetési határideje: 2020.04.01.

A szerződés szerinti díj befizetésére:

-          a levelünkhöz mellékelt csekken,

-          ügyfélfogadási napokon (hétfő-szerda-péntek 8:30-15:30) a siófoki ügyfélszolgálati irodánkban (Siófoki személyhajó kikötő épület,                              jegypénztár 1. emeletén) készpénzben/bankkártyával, vagy

-          Társaságunk 11992505-05500873-00000000 számú számlaszámára banki átutalással van lehetősége. Az átutalási megbízáson                                      szíveskedjen feltüntetni az ügyfélazonosítót és szerződésszámát.

-         Ebben az évben is van mód a BAHART által végzett szolgáltatások (kikötőhelybérleti díj, hajófenékmosás, daruval történő vízretétel és                       kiemelés, árbócdaruzás, téli tárolás) Szép kártya szabadidő alszámláról történő fizetésére, amennyiben a kártya a kikötőhelybérleti és                      szolgáltatási szerződésben szerződő bérlő nevén, tulajdonában van. A többi szolgáltatás díja SZÉP kártyával nem kiegyenlíthető.                                Kérjük, hogy a befizetések feldolgozásának könnyítése érdekében, online SZÉP kártyás fizetés esetén szíveskedjen megküldeni részünkre a             tranzakcióról kapott igazolást a marina@bahart.hu e-mailcímre. Közreműködését és segítő hozzáállását ezúton is megköszönjük!

 

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a 2020. évi szezonban csak azok a hajók kerülhetnek vízre kikötőinkben, amelyek esetében a szerződéses díj kiegyenlítése és a szerződés aláírása, visszaküldése megtörtént. A BAHART kikötőláncának használatára jogosító kikötői háromszöget minden bérlőnk átveheti a hajója anyakikötőjében a kikötőmestertől 2020.04.01-től.

Bízunk benne, hogy 2020-ban is Bérlőink között üdvözölhetjük!

Jó szelet kívánunk!

 


A legfigyelmesebb kikötő 2019-ben

A 2019-es évben is felmérést végzett Társaságunk vitorláskikötőink körében a Generali Biztosító Zrt. támogatásával. A kérdőív célja az volt, hogy a BAHART vitorláskikötők bérlőinek véleményét megismerve értékelhessük kikötőink személyzetének munkáját, és a beérkezett értékeléseket elemezve tovább fejleszthessük kikötőink szolgáltatásait, beleértve munkatársaink szakmai és egyéb tudását, felkészültségét.

A kérdőíves felmérés alapján a legjobb értékelést elért vitorláskikötő Fonyód lett.

Eredmények:

  1. hely: Fonyód Vitorláskikötő
  2. hely: Balatonboglár Vitorláskikötő
  3. hely: Balatonföldvár Vitorláskikötő

Ezúton is köszönjük szépen Bérlőinknek, hogy kitöltötték kérdőívünket. A sorsolás során 3 nyertes született, nyereményük egy-egy BAHART ajándékcsomag. A nyerteseket a megadott e-mail címükön fogjuk értesíteni.

 


Műszaki munkálatok a vitorláskikötőkben

Decemberben és januárban is tovább folytatódtak a kikötők karbantartásával kapcsolatos munkálatok. A siófoki vitorláskikötőben még december folyamán befejeződött az elektromos hálózat bővítése, aminek eredményeként a tavalyi évben tapasztalt, hosszabb-rövidebb ideig tartó áramszünet az idén már nem fog problémaként jelentkezni.

A balatonföldvári vitorláskikötőben folytatódik a farcölöpök cseréje és ezzel párhuzamosan a nyugati mólószár belső sarkában lévő, elburjánzott nádas kiszedése is megtörténik.

A badacsonyi vitorláskikötőben pedig elkészült a „régi” vizesblokk külső, fa borításának a cseréje és kijavítása. 

 


Biztosító Partnerünk a Generali Biztosító Zrt. 2020-ban is!

A vitorláshajók felelősségbiztosítását a 2020-as évben is a Generali Biztosító biztosítja.

Velünk Biztonságban.

Kapcsolat: mailto:hajo@generali.hu

 


BAHART Vitorláskikötői hírlevelek

2020. januári szám

2020. februári szám

2020. márciusi szám

 


Wifizzen ingyen vitorláskikötőinkben!

A Smartwifi internetszolgáltatást a BAHART bérlői – korlátozások nélkül – térítésmentesen vehetik igénybe a Smartwifi kártya segítségével, a névre szóló bérlői kártyát BAHART kikötőmesteri irodáiban veheti át első kikötőlátogatáskor.

Legfontosabb információk a szolgáltatásról!

Részleteket letölthető formátumban a SmartWifi a BAHART-nál aloldalunkon talál.  

Idén szeretnénk többet nyújtani Önnek! Minden Smart Wifi bérlői kártya tulajdonos lehetőséget kap a Smartwifi Club-hoz való csatlakozásra. Egy gyors regisztrációt követően lehetősége nyílik további kedvezményes kínálatunkból válogatni. És ami talán a legfontosabb, managelheti az Ön által birtokolt kártyákat, illetve regisztrált készülékeket, így biztosítva internet hozzáférést annak, akinek Ön csak szeretné!
www.smartwificlub.hu